Deed Lord Em dat nu echt? Brak hij Victoria’s hart? Je leest het goed: deze week zit Victoria vol drama. Maar wel goede drama, die je laat verlangen naar meer.

Let op: spoilers!

Dat Victoria en Lord Melbourne elkaar meer dan leuk vinden, is zo langzamerhand wel duidelijk. Bovendien is het absoluut tijd dat onze koningin gaat trouwen, al wil ze dat zelf misschien nog niet. En iedereen heeft zijn eigen kandidaat.

Leopold, de broer van Victoria’s moeder en koning van België, ziet bijvoorbeeld graag dat zijn neefje Albert met de koningin trouwt. Haar oom de Duke of Cumberland ziet zijn neef George Cambridge wel zitten, en ook de Russische Grand Duke ziet een huwelijk als een goed vooruitzicht. Maar Victoria’s hart ligt natuurlijk nog altijd bij Lord Em. En dat zien wij ook wel zitten.

Drie van deze heren gaan naar de opera, waar ook Victoria zit. Alleen Albert is niet aanwezig, want hij is niet in het land. Maar het zorgt voor een aantal leuke scènes. Victoria zit naast de Grand Duke, maar deelt warme blikken met Lord Em terwijl de Duke of Cumberland aan de overkant zit te kijken. Ook tijdens het bal levert het wat interessante momenten op, gezien de heren allemaal met haar willen dansen.

Lord Melbourne en Victoria
Lord Melbourne en Victoria. Bron: ITV

Eindelijk!

Eindelijk maken ze dan ook duidelijk naar elkaar dat ze gevoelens hebben voor de ander. Maar dat duurt niet lang. De koningin gaat naar Melbourne’s Brocket Hall en vertelt hem over zijn gevoelens. Maar Em kan niet met haar trouwen en doet alsof hij nog verliefd is op zijn overleden vrouw. Pak de zakdoekjes er maar bij, die heb je namelijk wel nodig.

Ondertussen is Victoria ook eindelijk van Sir John af, de vriend van haar moeder. Daardoor heeft niet alleen de koningin een gebroken hart, maar haar moeder dus ook. Vervelend, maar om eerlijk te zijn zullen wij niet rouwig zijn om het afscheid van Sir John.

Victoria ~ S01E01

Wel moeten we zeggen dat de aflevering meer op een romantisch verhaal begint te lijken dan op het verhaal van Queen Victoria. Hoe leuk het verhaal ook is, de romantiek mag van ons misschien wel iets minder de overhand krijgen.

Albert

En dan verschijnt Albert opeens ten tonele. Een leuke vent hoor, zeker. Maar hij moet flink zijn best gaan doen om Victoria’s (en ons) hart te winnen van Lord Em. Zijn stijfheid en correctheid lijkt namelijk het tegenovergestelde van onze favoriete lord. Bovendien lijkt Melbourne niet erg blij met zijn aanwezigheid. Kom maar op met die driehoeksverhouding!

albert
Prins Albert. Bron: ITV

Victoria is nog niet op de Nederlandse televisie verschenen, maar wel een maand lang gratis te kijken via ITV.