Vorige week zagen we hoe Prince Albert (Tom Hughes) binnenkwam om het hart van Victoria te veroveren. En geloof ons, dat is gelukt. Maar stiekem blijven wij toch ook hopen voor Lord Melbourne.

Let op: spoilers!

Albert. Tsja. In het begin voelen we ons allemaal een beetje als een betrapt klein kind als hij verschijnt. Lachen, daar doet hij niet aan, en het is overduidelijk erg belangrijk voor hem dat je verantwoordelijk bent. Victoria is zeker verantwoordelijk, maar houdt ook van een middag lol hebben. Ze is wild en Albert helemaal niet. Dat botst, zo blijkt uit het begin van deze aflevering.

Maar het kan ook niet anders dan dat Victoria tijdens een bal alsnog met Albert danst. En tijdens deze wals zien we direct dat de relatie tussen de twee verandert. De vonken vliegen er vanaf, waar Lord Em niet blij van wordt. Maar we gunnen het onze Victoria, want Lord Em brak haar hart. Maar waarom ze opeens voor Albert viel, snappen we niet helemaal. Natuurlijk waren er tal van elementen die voor wat romantiek kunnen zorgen (een gescheurd shirt, liefde voor zijn moeder en bloemen), maar hij is en blijft die stijve Prince Albert.

Victoria en Albert
Victoria en Albert. Bron: ITV

Omslag

Voor ons kwam het omslagmoment pas toen de twee in de bossen waren met de hond en het arme dier zijn pootje brak. Albert komt (zoals het een goede romantische scène betaamd) meteen hulp aanbieden en geeft de hond een spalk. Helaas volgt er ook direct een grote ruzie over – wie anders – Lord Em, met wie Victoria nog altijd veel tijd doorbrengt.

Gelukkig voor Victoria is de ruzie nog wel weer te sussen en aan het einde van de aflevering is het stel verloofd. Leuk voor hen en we gunnen ze het van harte. Maar als het aan ons ligt, had ze met Lord Em moeten eindigen. Misschien dat Albert zichzelf volgende week nog weet te verbeteren?

Victoria ~ S01E01

Overigens is de situatie rondom de bediendes van het paleis inmiddels iets verbeterd en krijgen we ook hier een goed verhaal. Zo blijkt Skerrett bijna in een dief te veranderen om voor een kind te zorgen en geniet de Barones er van dat de bediendes van Albert ook Duitsers zijn. De Barones en de bediende maken dan ook graag grapjes over de andere werknemers in het Duits, tot blijkt dat één van hen ook Duits spreekt.

Victoria is nog niet op de Nederlandse televisie te zien, maar wel een maand lang gratis via ITV.

RECENSIEOVERZICHT
Score